Povzetek

V viziji francoskega režiserja Bertranda Bonella so zombiji metafora zgodovinskih travm, ki na dan privrejo natanko tam, kjer odraščajo nove generacije belskih elit.

Haiti leta 1962. Clairvicus Narcisse se zgrudi na ulici in umre, a ga odkopljejo iz groba in ga obudijo nazaj k življenju. V tej novi reinkarnaciji mora, priklenjen z drugimi živimi mrtveci, delati na polju. Vzporedno s tem v današnjem svetu spremljamo Mélisso, mlado dekle, ki si prizadeva za vključitev v elitno šolo, ustanovljeno že Napoleonovem času. Je edina temnopolta študentka v kampusu, zato se je večina študentov izogiba. Izjema je Fanny, s katero si delita strast do romanov Stephena Kinga. V iskanju svoje identitete Mélissa izpove Fanny staro družinsko skrivnost, a si ob tem niti približno ne predstavlja, da bo njeno prijateljico to pripravilo do nepojmljivega dejanja.

»Lik zombija je v Haitiju stičišče med zgodovino in kolektivno domišljijo. Želel sem ohraniti to dvoumnost. Všeč mi je zamisel, da s pomočjo domišljije obudimo misel na nekaj zelo resničnega – suženjstvo. /…/ Ne gre za folkloro, temveč za politično in zgodovinsko refleksijo. In to s pomočjo lika, ki ga poznajo po vsem svetu – zombija.«
(Bertrand Bonello)

BERTRAND BONELLO
Rojen leta 1968 v Nici, Francija. Preden se je posvetil filmu, se je po zaslugi klasične glasbene izobrazbe preživljal kot glasbenik. Še danes piše glasbo za svoje filme in poučuje na francoski državni filmski šoli La Fémis. Kot režiser in scenarist se je uveljavil s filmi Le pornographe, L’Apollonide in Saint Laurent. Prištevamo ga med predstavnike novega francoskega ekstremizma.

FESTIVALI / NAGRADE
Cannes 2019, LIFFe 2019,

Video in fotografije

4fotografije