Povzetek

Potrpežljivo poslušajte … Znameniti, nedavno prezgodaj preminuli skladatelj Johann Johannsson je ustvaril prodoren in liričen razmislek o koncu človeštva, spoj skoraj nezemeljske glasbe in zvočne steze z monumentalnimi 16-milimetrskimi posnetki spomenikov iz bivše Jugoslavije. Čez dve milijardi let se človeška rasa znajde na robu izumrtja. Skoraj vse, kar ostane na svetu, so samotni in nadrealistični spomeniki, ki svoje sporočilo prenašajo v puščavo. Pripoved, odlomke iz istoimenskega znanstvenofantastičnega romana Olafa Stapledona, vodi glas Tilde Swinton.

Dela z oskarjem nagrajenega skladatelja Johanna Johannssona so presegla vsa pričakovanja. Ta nesporni islandski talent je umrl leta 2018, ko je bil star le 48 let. Pred smrtjo je dokončal svoj poslednji izdelek, ki je njegov opus povzdignil na povsem novo raven. Bleščeča apokaliptična mešanica črno-belih podob jugoslovanske arhitekture in globokega glasu Tilde Swinton ter dejstvo, da je bil film dokončan po režiserjevi smrti, nam sporoča, da je film dokaz moči, trdnosti in modrosti, ki je močnejša od same smrti.

Islandski filmski skladatelj Johann Johannsson je med drugim napisal glasbo za film Teorija vsega, za kar je prejel zlati globus in nominacijo za oskarja. Znan je bil med drugim tudi po tem, da je elektronsko glasbo združeval z zvoki klasične. Nasprotoval je tudi preveliki količini glasbe v filmih in poudarjal, da nekateri prizori potrebujejo tišino. Za film Sicario je dobil še en zlati globus in drugo nominacijo za oskarja, za film Prihod pa je prejel nominacijo za zlati globus, nagrado bafta in grammyja. Uveljavil se je tudi kot samostojni glasbenik. Prvi album z naslovom Englaborn je izšel leta 2002, sledili so še štirje.

Video in fotografije

1videi 6fotografije