Povzetek

Zgodba o petih kubanskih političnih zapornikih, ki so jih Združene države Amerike od konca devetdesetih let zaprle zaradi obtožb vohunjenja in umorov. Kubanski pilot Rene Gonzalez (igralec Edgar Ramirez) ugrabi letalo in pobegne z otoka, za seboj pa pusti svojo ljubljeno ženo in hčerko. V Miamiju zaživi povsem novo življenje. Njegovemu zgledu sledijo drugi kubanski prestopniki, ki si hkrati ustvarijo svojo obveščevalno mrežo. Njihova naloga je infiltrirati nasilne organizacije, ki so proti Fidelu Castru in so odgovorne za teroristične napade na otoku. Triler režiserja Olivierja Assayasa je bil lani nominiran za nagrado za najboljši film v Benetkah (zlati lev).

OLIVIER ASSAYAS (režiser)
sin znamenitega francoskega scenarista in režiserja Jacquesa Rémyja, se je v devetdesetih letih uveljavil kot eden ključnih avtorjev nove generacije francoskih filmskih režiserjev, katerega filmi so hkrati izrazito osebni in polni filmskih referenc. Njegov filmski talent so že na začetku osemdesetih odkrili člani uredništva znamenite francoske filmske revije Cahiers du Cinéma in ga povabili k sodelovanju. Za revijo je pisal in tam tudi urednikoval do leta 1986. Kot soscenarist je sodeloval pri filmih režiserja Andréja Téchinéja Rendez-Vous (z njim je v Franciji zaslovela Juliette Binoche) in Le Lieu du Crime, leta 1986 pa posnel prvenec Désordre. Mednarodno pozornost je vzbudil s filmom Paris s’eveille (1991), za katerega je prejel prestižno nagrado Jeana Vigoja za najboljši film francoskega mladega avtorja. Odtlej je bil prisoten tudi v našem filmskem prostoru s filmi Mrzla voda (L’Eau froide, 1994), Irma Vep (1996; posvetilo Louisu Feuilladu in prvo sodelovanje z zvezdnico hongkonškega filma Maggie Cheung), za katerega je prejel nagrado na festivalu v Rotterdamu, HHH: Portret Hou Hsiao Hsiena (HHH – Un portrait de Hou Hsiao-Hsien, 1997; portret največjega tajvanskega filmskega režiserja) in Konec avgusta, začetek septembra (Fin août, début septembre, 1998). Kar trije Assayasovi filmi zapored – Les Destinées sentimentales (2000), Demonlover (2002) in Čista (Clean, 2004) – so se uvrstili v tekmovalni spored filmskega festivala v Cannesu, kjer je bila nato predstavljena še Surova ljubezen (Boarding Gate, 2007), sklepni del nenačrtovane trilogije (skupaj s filmoma Demonlover in Čista), zasnovane na ideji internacionalizacije in nove, globalizirane družbe. Sledili so filmi Poletni čas (L’Heure d’été, 2008; družinska drama z Juliette Binoche), Carlos (2010; televizijska miniserija o vzponu in padcu zloglasnega ‘mednarodnega terorista’ in medijskega zvezdnika ‘Carlosa Šakala’), Nekaj je v zraku (Après mai, 2012; delno avtobiografski portret protikulture zgodnjih sedemdesetih, dobitnik nagrade za najboljši scenarij v Benetkah), Oblaki nad Sils Mario (Sils Maria, 2014; preplet resničnosti in fikcije, v katerem se soočijo ikona evropskega avtorskega filma Juliette Binoche ter hollywoodski zvezdnici Kristen Stewart in Chloë Grace Moretz) ter Osebna stilistka (Personal Shopper, 2016; nagrada za najboljšo režijo v Cannesu). Režiserjev zadnji film Dvojna življenja je svetovno premiero doživel v tekmovalnem programu festivala v Benetkah.

Video in fotografije

1videi 11fotografije