Povzetek

V pričakovanju obiska komisije, ki bi njegovemu podjetju lahko podelila nagrado za odličnost, se lastnik podjetja za proizvodnjo industrijskih tehtnic trudi pravočasno rešiti morebitne težave svojih delavcev. Film je letos prišel v ožji izbor za nagrado oskar 2022 v kategoriji mednarodnih filmov (Španija).

NAGRADE/FESTIVALI
Satira o karizmatičnem in manipulativnem vodji tovarne industrijskih tehtnic je ob rekordnih 20 nominacijah v 17 kategorijah dobila šest kipcev za špansko filmsko nagrado goya, med drugim za najboljši film, režijo, izvirni scenarij in glavno moško vlogo. Društvo španskih filmskih scenaristov je letos podelilo nagrado za najboljšega igralca Javierju Bardemu (hkrati je prejel še 12 nominacij).

Fernando León de Aranoa po uspešni scenaristični karieri leta 1996 posname režijski prvenec Familia, ki mu prinese Goyevo nagrado za najboljšega mladega režiserja. Sledijo filmi Barrio (1998), Ponedeljki v soncu (Los lunes al sol, 2002), Princesas (2005) in Amador (2010), ki skupno požanjejo kar dvanajst Goyevih nagrad, med njimi pet za najboljšo režijo in scenarij, po eno nagrado za najboljši film in najboljšega režiserja na festivalu v San Sebastianu, tri nagrade mednarodnega združenja filmskih kritikov FIPRESCI ter številne druge lovorike. Režiserjevi filmi pogosto doživljajo premiere na Berlinalu in festivalu Sundance. Aranoa je tudi avtor dokumentarcev Izbeglice (1995) o bosanskih beguncih, Caminantes (2001), Buenas noches, Ouma (segment omnibusa Invisibles, 2007, Goyeva nagrada za najboljši dokumentarni film), pa slikar, ilustrator in pisatelj. Leta 2004 je ustanovil produkcijsko hišo Reposado. Popoln dan je njegov šesti igrani celovečerec.

KRITIKE

»Z lasmi, pobarvanimi v sivo in oblikovanimi v Trumpovem slogu, Javier Bardem uvaja nov lik v svoj repertoar očarljivo zlobnih moških v ironičnem naslovu Dober šef.«
– Jordan Mintzer, Hollywood Reporter

»Javier Bardem je igralsko okusen. Na videz miren in obziren. Globoko v sebi pa razočaran mizantrop, ki hrepeni po popolnem nadzoru. Film poln pozitivnega cinizma.«
– D Movies

»Fernando León de Aranoa predstavlja popolno družabno satiro z glavno vlogo, ki je bila prilagojena Javierju Bardemu. Dober šef je mojstrovina, ki združuje ekipo, ki je ustvarila film »Ponedeljki na soncu« in sproža vprašanja ter situacije, ki so zelo pogoste v vseh državah na svetu – razmerja moči, vzpostavljena med »dobrim šefom« in njegovim delovnim, družinskim in socialnim okoljem.«
– John HopeWell, Variety

»Bardem igra človeka, ki vse življenje skriva svojo neetično vedenje za fasado prijaznosti in za katerega se zdi, da je izgubil občutek kaj je prav in kaj narobe. Film ima neverjetno globino in zapletenost, za katero se zdi, da prihaja od nekje drugje.«
– Jonathan Holland, Screen Daily

»Že dolgo nazaj je Javier Bardem rekel, da ne more igrati romantičnega junaka. Seveda se je zelo zmotil – Bardemov obraz se je izkazal za skoraj neskončno prilagodljivega.«
– Stephanie Bunbury, Dead Line

»Javier Bardem je v duhoviti, cinični in izjemno aktualni komediji Fernanda Leona de Arana v vrhunski formi. Korporativna satira je imela rekordnih 20 nominacij za špansko nacionalno filmsko nagrado goya.«
– Felix, AZ World News

Video in fotografije

1videi 5fotografije