Povzetek

Enajstletni Tabo bi rad postal zasebni detektiv kot v filmih. Ko njegova majhna afriška vasica Hlatikulu vsaj ne bi bila najmirnejši raj v savani. A stvari se postavijo na glavo, ko v sosednjem safari parku nosoroga umorijo zaradi njegovega dragocenega roga. Od vseh možnih kandidatov je osumljen ravno Tabov stric Vusi. Zdaj morata Tabo in njegova nova nemška prijateljica Emma ne le poskrbeti za zapuščenega mladiča nosoroga, ampak tudi raziskati umor in ujeti krivce.

Mara Eibl-Eibesfeldt – biografija
Mara Eibl-Eibesfeldt je večkrat nagrajena režiserka in scenaristka. V Berlinu je študirala novinarstvo, filmske študije in psihologijo, pozneje pa v Münchnu še filmsko režijo. Njen filmski prvenec The Spiderwebhouse je premiero doživel na Berlinalu, pozneje pa je bil prikazan na festivalih po vsem svetu. Revija Variety jo je tistega leta uvrstila med 10 Evropejcev, na katere moramo biti pozorni. Njen celovečerec Detektiv Tabo in primer nosoroga, ki temelji na otroškem romanu Kirsten Boie in je bil posnet na izvirnih lokacijah v Južni Afriki, bo v Združenih državah in Kanadi premierno prikazan 3. maja 2024.

Ker je vnukinja priznanega biologa Irenäusa Eibla-Eibesfeldta, enega od ustanovnih članov Galapaške fundacije Charlesa Darwina, je bila ohranitev živali v Marini družini vedno prisotna. Ko je imela le 16 let, so ji dovolili, da ga spremlja na odpravi na čudovite otoke, kar je bila življenjska izkušnja, ki ji je pokazala ne le neizmerno lepoto, ampak tudi krhkost naravnih rezervatov.

Ko je prebrala otroško knjigo Kirsten Boie Detektiv Tabo in primer nosoroga, je končno videla priložnost, da združi svoje strasti do družinske zabave, divjih živali in ohranitve živali. »Mislim, da je najboljši način ozaveščanja pripovedovanje strastnih in ganljivih zgodb, s katerimi se otroci in odrasli lahko resnično poistovetijo.« Tabo občinstvo popelje na čudovit kraj z na videz neokrnjeno naravo in čudovitim živalskim svetom, ki ga imajo le redki od nas priložnost obiskati v resničnem življenju.

Filma ne bi mogli posneti brez podpore različnih organizacij za zaščito živali, zlasti zavetišča za nosoroge Care for Wild, kjer so posneli nekaj ključnih prizorov. Snemanje s pravim osirotelim mladičem nosoroga, ki so ga lahko hranili in se ga dotikali, je bil vsekakor vrhunec ne le za otroške igralce, ampak tudi za celotno ekipo. Bilo pa je tudi odlična lekcija, saj so na lastne oči videli, koliko truda, ljubezni in denarja je vloženega v vzgojo osirotelih nosorogov in doživljenjsko zaščito pred divjim lovom. »Upam, da bodo ljudje po ogledu Taba začutili odgovornost, da pomagajo rešiti ogrožene vrste, čeprav živijo daleč stran.«

Snemanje z živalmi v filmu Detektiv Tabo in primer nosoroga

Vsi pravijo, da so najbolj zapleten del snemanja otroci in živali. Pri Tabu se je oboje združilo, a je delovalo zelo dobro in bilo izjemno zabavno.

Večino Taba smo posneli v koči sredi lovskega rezervata v Južni Afriki, tako da smo bili nenehno obkroženi z divjimi živalmi. Okoli območja koče je bila električna ograja, tako da levi, leopardi, divji psi, nosorogi ali sloni niso mogli priti zraven. Bilo pa je veliko opic, impal in drugih antilop. Vendar jih med snemanjem nismo spravili pred kamero, saj so se živali takoj po prihodu ekipe raje umaknile v park.

Večino posnetkov živali, ki jih vidite v filmu, na primer med safarijem, smo posneli z majhno dodatno ekipo, sestavljeno iz samo treh ljudi. Nekaj dni so se vozili po različnih narodnih parkih in si lahko vzeli dovolj časa za dobre posnetke različnih živali.

Čeprav je snemanje iz džipa pravzaprav povsem varno, je bilo zelo razburljivo, ko smo snemali skupino levov. Takrat je bil zraven tudi snemalec zvoka Ecki. Mikrofon je pred hrupom vetra zaščiten z nekakšno krzneno prevleko. Da bi naredil dobre zvočne posnetke, je Ecki ta kosmati puh pomolil proti levom in nenadoma so nas opazili, sedli in našpičili ušesa. Eckija je nenadoma zagrabila panika, takoj je hotel izstopiti iz avta. K sreči ga je čuvaju, s katerim smo potovali, le uspelo ustaviti.

Zelo razburljivo je bilo tudi snemanje s kačo. Medtem ko turisti na safariju opazujejo leve, se v džip neopazno priplazi kača, ki jo Tabo nato previdno pobere in odstrani.

Ker se večina Afričanov kač zelo boji (v naravi so tudi takšne, katerih ugriz je lahko usoden), je bilo že vnaprej veliko skrbi in razprav. Se bo Litlho, ki je igral Taba, sploh upal dotakniti kače in kaj, če druge igralce ali člane ekipe zagrabi panika?

K sreči smo v sosednji koči našli ljubitelja kač, ki je imel več nestrupenih kač, s katerimi smo Litlha in Avo ter mojo hčerko, ki me je obiskala med snemanjem, navadili na kače. Za to je bilo potrebnega kar nekaj časa, še posebej, ker kače vohajo z jezikom, zato skušajo glavo in jezik vedno obrniti proti tistemu, ki jih drži. A potem ko sta se dekleti začeli ponosno sprehajati s kačami okrog vratu, si je na koncu to upal tudi Litlho in na snemanju ni bilo več opaziti začetne sramežljivosti.

Pravi vrhunec snemanja je bilo seveda delo z Daisy, našo mladičko nosoroga. Še posebej za naša glavna igralca Avo (Emma) in Litlha (Tabo). Po koncu rednega snemanja smo z zelo majhno ekipo odpotovali v zavetišče za nosoroge Care for Wild na severu nacionalnega parka Kruger, blizu Mpumalange v Južni Afriki.

Tam vzgajajo mladiče nosorogov in otroke, katerih matere so postale žrtve krivolova ali zaradi drugih razlogov ne morejo skrbeti za svoje otroke. To je zelo lepa, hribovita pokrajina in ker je zaščiteno območje tako veliko, lahko nosorogi tam ostanejo tudi, ko so popolnoma odrasli.

A celotno območje je zelo strogo varovano, točen naslov skrivajo zaradi strahu pred divjimi lovci.

Imeli smo veliko srečo, da je bila njihova ekipa takoj navdušena nad našim filmskim projektom in nam je dovolila posneti njihovo najmanjšo in najmlajšo, samo štiri mesece in pol staro mladičko nosoroga Daisy. To je bilo pomembno, ker nosorogi rastejo zelo hitro in postanejo zelo močni, kar bi bilo lahko nevarno za naše otroške igralce.

Po drugi strani pa je bilo prav tako pomembno, da s snemanjem ne preobremenimo mladičke Daisy. Zato smo bili v primerjavi z ostalimi snemanji le zelo majhna skupina, urnik snemanja pa smo morali prilagoditi Daisyjini dnevni rutini.

Daisy je bila takrat stara štiri mesece in pol in ker so jo vzgajali ljudje, je bila zelo zaupljiva in sproščena. Kljub temu do konca nismo vedeli, ali se bo res vse izšlo tako, kot smo si zamislili in želeli.

Dva trenutka sta bila še posebej vznemirljiva. V enem prizoru se Emma, glavna junakinja, zjutraj zbudi poleg spečega mladička nosoroga. Da bi to posneli, smo morali doseči, da je Daisy na snemanju spala poleg Emme.

Mladiči nosorogov pri tej starosti k sreči redno dremajo in tako kot ljudje za spanje potrebujejo veliko fizične bližine. Da ne bi povzročali hrupa in Daisy spet zbudili, se je celotna ekipa že postavila na položaje, Ava pa se je že ulegla na svoje mesto v ogradi. Šele potem je njen skrbnik David Daisy dal stekleničko s kosilom.

A tako kot človeški dojenčki tudi oni zaznajo napetost v zraku. Zato je kar nekaj časa trajalo, da se je končno sprostila in ulegla ter nato dejansko zaprla oči, medtem ko jo je David dolgo božal po trebuhu. Ko se je David izmuznil, je celotni ekipi zastal dih. Potem smo lahko snemali. Vsi smo bili tiho kot miške, a nenadoma je nekje počila vejica in Daisy se je za trenutek spet prebudila. Vsi smo mislili, da bomo morali začeti znova, a se je le za trenutek usedla, potem pa je spet legla na sprednje noge in spala naprej.

Še en prizor je bil prav tako razburljiv: ko Emmi prvič v filmu uspe mladičku nosoroga dati nekaj piti. V scenariju je pisalo, da ji je to uspelo tako, da je dlan, napolnjeno z mlekom, iztegnila k mladičku nosoroga in ga pustila sesati, kot to počnejo teleta. Ampak ali to deluje tudi pri nosorogih?

Lahko vam povem, da ja. Čeprav je bila naša Daisy sprva nekoliko razdražena, je bila za razliko od mladička nosoroga v filmu že vajena na stekleničko.

Ob koncu snemanja smo bili vsi, še posebej Ava in Litlho, zelo žalostni, ker smo se morali posloviti od Daisy. A to je bila enkratna izkušnja, ki se je bomo vsi še dolgo spominjali.

P.S. Seveda je bilo med snemanjem še več razburljivih srečanj z živalmi.

Tukaj so samo ključne besede:
– Opice vdrejo v kuhinjo in ukradejo čokoladna velikonočna jajca.
– V snemalkini sobi je strupena zelena kača.
– Netopirji v drugih prostorih.
– Nosorog nam zapre pot do snemanja in nam nato sledi.
– Snemanje s čredo nosorogov, ki na koncu ujamejo gospoda Winterbottoma (prav tako iz Care for Wild).

Video in fotografije

1videi 4fotografije