Povzetek

Benjamín Espósito (Ricardo Darín) je vse življenje delal kot preiskovalec na kazenskem sodišču. Po upokojitvi, ko ima časa na pretek, sklene napisati roman. Ta ne bo izmišljen, ampak bo navdih zanj črpal iz svojih bogatih izkušenj. Še vedno ga namreč preganja nerešen primer izpred 25 let, ko je nekdo surovo posilil in ubil mlado žensko. Benjamín načrte zaupa nekdanji šefinji Irene (Soledad Villamil), lepi sodnici in sodelavki, v katero je že dolgo na skrivaj zaljubljen. Ko se začne spominjati poteka nekdanje preiskave, se nevede znajde na poti iskanja resnice in na sledi storilcu nagnusnega dejanja, ki se je vse do danes uspešno izmikal roki pravice.
Z oskarjem nagrajena kriminalna drama nelinearno in večplastno prepleta osebno zgodbo neizpolnjenih strasti s skrivnostjo nerazrešenega umora in preiskavo, ki trajala četrt stoletja.

IZ PRVE ROKE
»Spomin je nekaj neverjetnega. To, kako lahko naše odločitve izpred dvajsetih ali tridesetih let zaznamujejo naše življenje danes. In to velja tudi za kolektivni spomin naroda. Zdaj, ko ponovno odkrivamo naš skupen spomin na sedemdeseta leta v Argentini, vemo, da se je groza začela še pred nastopom diktature. Zgodba se odvija v Argentini tistega časa, ko so razmere začele zaostrovati in so kot val potegnile za seboj tudi ključne osebnosti.
To ni film noir. Glavni mehanizem, substanca filma je neizpovedana ljubezen, ki tli že toliko let, frustracija in praznina, ki jo občutijo protagonisti.

Želel sem povedati zgodbo kot preplet neznatnih bitij, ki tavajo skozi ocean ljudi, med mogočnimi strukturami, izgubljeni v množici – in potem so tu njihove oči. Zgodbo o tistem moškem na železniški postaji, sto metrov oddaljenem, med nami in njim je petsto teles. Kaj bi izvedeli o njem, če bi lahko kar naenkrat zagledali njegove oči v velikem planu? Kakšne skrivnosti bi nam razkrile? Morda skrivnosti zgodbe, kot je naša: zgodbe o umoru in predvsem zgodbe o ljubezni. V njeni najčistejši obliki. Ljubezni, ki je bila zatrta že v kali, ki ni uspela niti zbledeti in umreti. Kako se živi s takšno ljubeznijo? Kako zaznamuje ljudi, ki jo doživljajo? Kakšno norost so zmožne zagrešiti te oči, če jim ukrademo ljubezen?«
– Juan José Campanella, režiser in koscenarist

IGRALCI
Benjamín Espósito (Ricardo Darín) – filmografija: Znamenje, Šolanje vil, Šepetanje na blazini, Avra, Avellanedski mesec, Kamčatka, Sammy in jaz, Ker te imam rad, Nevestin sin, Pobeg, Devet kraljic, Ista ljubezen, isti dež, Svetilnik, Dolgi plašči, Disko ljubezni, Šotor ljubezni
Soledad Villamil (Irene Menéndez Hastings) – filmografija: Nisi ti, ampak jaz, Rdeči medved, Ista ljubezen, isti dež, Sanje junakov, Življenje po Murielino, Zid tišine, Življenje ubija
Pablo Rago (Ricardo Morales) – filmografija: Legenda, Pokvarjena ženska, Dobra usoda, Strastneži
Javier Godino (Isidoro Gómez) – filmografija: Prevara, Mestna bolnišnica, Načelnik, Tvoje ustnice, Poljubi za vse
Guillermo Francella (Sandoval) – filmografija: Fant za mojo ženo, Surovo in kičasto, Nepopravljivi, Očka je moj vzornik

REŽISER
Juan José Campanella je eden najuglednejših argentinskih režiserjev.Po celovečernem režijskem prvencu El niño que gritó puta (1991), se kot režiser in scenarist podpiše pod celovečerne filme Y llegó el amor (1997), El mismo amor, la misma lluvia (1999), El hijo de la novia (Nevestin sin, 2001, nominacija za tujejezičnega oskarja) in Luna de Avellaneda (2004). Izjemno plodna režiserski kariera mu prinese vrsto nagrad Daytime Emmy Award, v ZDA pa režira tudi dele popularnih TV serij, kot so Dr. House, Zakon in red ter 30 Rock. Za Skrivnost njihovih oči je leta 2010 prejel oskarja za najboljši tujejezični film.

KRITIKE
»Argentinsko-španska koprodukcija Skrivnost njihovih oči si ni po naključju prislužila oskarja za tujejezični film, saj je to genialna, tenkočutna kriminalna drama z odlično fotografijo. Režiser se je namreč odločil, da bo posnel film s fokusom na obrazih; kamor potujejo pogledi, potuje gibljiva kamera, silovito sporočilne so tudi oči protagonistov …«
– Ingrid Mager, Dnevnik

»V različnih dimenzijah časovnosti, ki jih film vzpostavi, se sprva izlušči misel, da smo ljudje ujetniki strasti; za glavnega junaka je to ljubezen do Irene, za moža umorjene Liliane ‘pravična’ kazen za morilca, za zločinca pa (poleg zločina?) nogomet – prizor na nogometnem stadionu je morda eden najlepših filmskih prizorov o tem športu. Druga poanta zadeva status spominov, ki po eni strani pripomorejo h konsistenci subjekta, po drugi pa se izkažejo za nekonsistentne in podrejene prav tisti strasti, ki nas ima v krempljih. Lahko bi dejali, da je zares konsistentna le strast.«
– Jela Krečič, Delo

»Iz suspenza, ki bi navdušil še Alfreda Hitchcocka, stke režiser Juan José Campanella /…/ moralno basen, ki udari kot strela in je hkrati zaupna kot šepet. Vsa pohvala igralcema, ki dopustita tej neizrečeni strasti med likoma, da se odigra zgolj v njunih očeh. Svojih oči ne boste mogli odmakniti, tako kot ne boste mogli prenehati razmišljati o tem izjemno inteligentnem in presunljivem trilerju.«
– Peter Travers, Rolling Stone

»Tu je režiser, ki zna ustvariti popoln, skrbno izdelan film, ki gledalca posrka vase. /…/ Skrivnost njihovih oči je rokavica v obraz formulaičnim scenarijem. Skozi zgodbo, dovzetno za kompleksnost, vzgibe in potrebe likov, gledalec te tudi resnično spoznava. Ves čas se nam zdi, da obstajajo tu in zdaj, namesto, da bi se zgolj pomikali po nekem vnaprej določenem kontinuumu. Včasih se film pred mano razvije kot meter, točno vem, koliko še ostaja do konca. Včasih pa se lahko moja domišljija razvija skupaj z zgodbo. /…/ To je resničen film. Takšen, kakršnih danes ne delajo več veliko.«
– Roger Ebert, Chicago Sun-Times

»Nekaj še posebej privlačnega je na skrivnostni uganki, ki jo mora razrešiti človek v tesnobi. In to je le eden od mnogih užitkov Skrivnosti njihovih oči, ki s svojo serijo zapletov tako izzove in očara gledalca, da ni prav nič čudnega, da si je film prislužil letošnjega tujejezičnega oskarja. Argentinski režiser in scenarist Juan José Campanella je občinstvu ponudil čudovito umerjen film v najbolj klasičnem pomenu besede – popolno kombinacijo teme, tona in talenta.«
– Betsy Sharkey, Los Angeles Times

»Skrivnost njihovih oči mojstrsko razkriva vse zobce naoljenega mehanizma, ki je diktaturi omogočil gladko zatrtje vsakršnega upora. /…/ Izjemen uspeh, ki ga je film doživel v Argentini, priča o pomembnosti, ki presega njegovo splošno privlačnost. Romantični iztek filma postane sinonimen procesu celjenja in sprave naroda, ki se sooča z duhovi svoje preteklosti.«
– Maria Delgadi, Sight & Sound

»Film, ki si zna predstavljati s silno, bogato domišljijo. Film, ki ruši definicije žanra. Precizno izdelano, zapleteno razvedrilo. Labirint, o katerem se bodo gledalci pogovarjali še ure.«

– David Denby, The New Yorker

Video in fotografije

1fotografije