Povzetek

Tilda Swinton, Ralph Fiennes, Dakota Johnson in Matthias Schoenaerts v vlogah ljubimcev in starih prijateljev, ki ob sredozemskem morju odprejo pandorino skrinjico spominov iz preteklosti.

Rokerska zvezda Marianne Lane po operaciji glasilk okreva na vulkanskem otoku Pantelleria. Z mladim ljubimcem Paulom se v miru in tišini predajata soncu, sladkemu brezdelju in čutnim užitkom. Potem pa se pred njima kot strela z jasnega nariše Mariannin nekdanji partner, glasni, neukročeni glasbeni producent Harry, ki za nameček pripelje s seboj še izzivalno hčerko Penelope. Gosta prineseta vznemirljivo poživitev, a iz njune prtljage puhtijo lepljivi spomini, ki se na krilih bližajočega puščavskega vetra dvigajo nad brezskrbnimi dopustniki in se lomijo v rušilni val, ki mu ne bo moč ubežati.

Čuten, z erotiko in rokenrolom prepojen psihološki triler o štirih ljudeh, ki na razbeljenem otoku sredi sredozemskega morja odprejo Pandorino skrinjico spominov, strasti in ljubosumja.

»Zamislil sem si film o ljubezni, lepoti, poželenju, seksu, spolnosti in nevarnosti nekdanjega ljubimca, ki s svojo bližino in dejanji sproži destruktivno vedenje in obudi preteklost glavnih likov. Ko se ta preteklost razbrzda, iz likov potegne najbolj pristno različico njih samih, vstopijo v zamotano mrežo spolnosti in goreče sle, ki jih žene na temačno stran.«

– Luca Guadagnino, režiser in producent

RALPH FIENNES (Harry Hawkes)

je dvakratni nominiranec za oskarja in sicer za vlogo v filmih Angleški pacient Anthonyja Minghelle in Schindlerjev seznam Stevena Spielberga. Igralsko kariero je začel na odru, med drugim je nastopil v izredno uspešnih igrah Henry VI, King Lear in Love’s Labour’s Lost. Po gostovanju v miniseriji Prime Suspect je od režiserja Christopherja Menaula prejel še ponudbo za vlogo legendarnega T.E. Lawrencea v televizijskem filmu A Dangerous Man: Lawrence after Arabia. Prvi celovečerec je Emily Brontë’s Wuthering Heights Petra Kosminskyja. Vloga Amona Goetha v Schindler’s List mu je poleg nominacij za oskarja in zlati globus prinesla tudi številne druge nagrade. Nato je upodobil Charlesa Van Dorena v uspešnici Roberta Redforda Quiz Show. Sledili so filmi Strange Days Kathryn Bigelow, The English Patient, Oscar and Lucinda Gillian Armstrong, Onegin Marthe Fiennes (zaslužen tudi za izvršno produkcijo). S soigralko Rachel Weisz iz Globalne zarote je zaigral tudi v filmu Istvána Szaba Sunshine ter si prislužil evropsko filmsko nagrado za najboljšega igralca.

DAKOTA JOHNSON (Penelope Lanier)

Njena starša sta zelo znana filmska igralca – mama je Melanie Griffith, oče pa Don Johnson. Igrala je v filmih Petdeset odtenkov sive (2015), Želja po hitrosti (2014), 21 Jump Street: Mladenič v modrem (2012), Petletna zaroka (2012), Socialno omrežje (2010),… Igrala je tudi v dveh televizijskih serijah, in sicer Ben in Kate (2012-2013) in Pisarna (2013).

TILDA SWINTON (Marianne Lane)

je z vlogo v Michaelu Claytonu osvojila oskarja in nagrado BAFTA, nominirana pa je bila tudi za zlati globus in nagrado Screen Actors Guilda. Swintonova je bila pred tem nominirana za zlati globus in nagrado Independent Spirit že v Jezeru smrti. Širše občinstvo jo je opazilo leta 1992 kot Orlanda v filmu Sally Potter, posnetem po romanu Virginie Woolf. Od takrat je med drugim igrala v filmih Teknolust (v štirih vlogah), Možni svetovi, Obala, Vanilla Sky, Mladi Adam, v z oskarjem nagrajenem Prilagajanju Spikea Jonzea, Palec moj najdražji, Constantine, v blockbusterjih Zgodbe iz Narnije in filmu Ericka Zonca Julia. Lansko leto je igrala v domišljijski drami Ničelni teorem.

NAGRADE/FESTIVALI

Benetke 2015 (dve nagradi in dve nominaciji), Busan 2015, London 2015, LIFFe 2015,…

KRITIKE

»Nemirna obala je predvsem čutna poslastica, v kateri ne manjka skoraj poltenih prizorov hrane (pogled na Dakoto Johnson, kako je figo, je veliko bolj seksi od vsega, kar smo videli v Petdesetih odtenkih sive), slane kože in slikovite sredozemske pokrajine, ki jo zna direktor fotografije Yorick Le Saux poudariti brez nepotrebnega kiča.«

– Ana Jurc, MMC

»Kot pri Io sono l’amore je Guadagnino tudi tokrat ustvaril nekaj povsem svojevrstnega, koktajl močnih čustev, transcendentnih prizorišč in nepričakovanih pripovednih odvodov. Pravi užitek.«

– Andrew Pulver, The Guardian

»/…/ prebrisan in divje nepredvidljiv erotični triler.«

– Peter Debruge, Variety

»Strašno zabavna Nemirna obala /…/ je pravi praznik intenzivne igre na vse ali nič. V tej komediji nravi, ki se razvije v mračen psihološki triler, nastopata Tilda Swinton kot rokovska zvezda, ki ne more govoriti, in za crknit smešni Ralph Fiennes kot naduti glasbeni producent, ki kar ne more nehati čvekati.«

– Jonathan Romney, The Observer

»Guadagnino /…/ se upre strogosti in puščobnosti dobrega okusa z nenavadno dramatičnimi gestami: z bliskovitim zoomiranjem, nenadnimi preklopi v hitchcockovske posnetke s ptičje perspektive in kričečimi glasbenimi iztočnicami. Vse to daje filmu nekoliko ekscentrično noto /…/, a prav zaradi svoje igrive neenakomernosti je tako zelo zabaven /…/.«

– Jessica Kiang, Indiewire

»Fiennes v tej vihravi drami samomitologizacije in nešportnih ljubezenskih igric med srednjeletniki sijajno upodobi ošabnega zoprneža. Film svojih učinkov ne dosega nič bolj subtilno kot Io sono l’amore, a je na svoj način izjemno zabaven.«

– Nicolas Rapold, Film Comment

»V najboljši tradiciji evropske kinematografije ste povabljeni, da najprej uživate v dekadenci in se nato naveličano, z gnusom obrnete proč. Ti ljudje so tako lepi, tako bogati, tako radostno uživaški. Mar ne bi bilo čudovito, če bi bili kot oni? Toda obenem so tako prazni, destruktivni, sebični in pomilovanja vredni. Hvala bogu, da nismo kot oni.«

– A. O. Scott, The New York Times

»Gre za ohlapno priredbo drame Umor v bazenu Jacques Deraya iz leta 1969 – imena štirih glavnih likov se ujemajo in pripoved se odvija na zelo podoben način. A tudi dejstvo, da film nosi enak naslov kot platno Davida Hockneyja, na katerem divji pljusk grobo zareže v spokojnost dneva, ni naključje. Reči hočem, da se v tem filmu skriva marsikaj in da bomo morali, če bomo želeli vse to izluščiti, vanj vložiti tudi nekaj truda.«
– Robbie Collin, The Telegraph

Video in fotografije

1videi 1fotografije