Povzetek

norveški kandidat za oskarja za najboljši tujejezični film

V domišljijskem trilerju norveškega režiserja Joachima Trierja mlado dekle ob začetku študija odkrije, da ima nevarne nadnaravne sposobnosti.

Thelma je sramežljivo dekle, ki je pravkar zapustilo svojo verno družino v mestecu na zahodni obali Norveške in se odpravilo v Oslo študirat na tamkajšnji univerzi. Nekega dne med obiskom knjižnice doživi nasilen, nepričakovan napad. Kmalu zatem jo začne močno privlačiti lepa študentka Anja. Bolj ko se semester bliža koncu, bolj je Thelma prevzeta nad svojimi občutki do Anje, čeprav si jih nikoli zares ne prizna. Ob tem postajajo njeni napadi vse hujši in izkaže se, da je to del njenih nerazložljivih, pogosto nevarnih nadnaravnih sposobnosti. Dekle se mora soočiti z grozljivimi posledicami svoje neverjetne moči, a tudi s tragičnimi skrivnostmi iz lastne preteklosti.

»Z Eskilom [soscenaristom, op. p.] (…) sva odraščala v osemdesetih letih, ob branju Stephena Kinga in japonskih stripov ter poslušanju elektronske glasbe sedemdesetih in osemdesetih let, npr. Johna Carpenterja in Tangerine Dream. Spraševala sva se, ali bi bilo mogoče spojiti to vrsto gradiva z zgodbo o norveškem dekletu, ki ugotovi, da zaradi neke globlje sile v sebi izgublja nadzor nad svojim življenjem. Želela sva nekaj z vizualnim potencialom za raziskovanje nočne more in nedoumljivosti ob naslonitvi na žanr – nadnaravno zgodbo bolj kot alegorijo, vendar še vedno o človeških bitjih.«

– Joachim Trier

FESTIVALI, NAGRADE

Otvoritveni film in nagrada norveških filmskih kritikov – Mednarodni norveški filmski festival. Posebna nagrada žirije, najboljši scenarij – Sitges. Najboljša igralka, najboljša fotografija v mednarodni konkurenci – Mar del Plata. Norveški kandidat za oskarja v kategoriji najboljši tujejezični film. Toronto. New York. London. LIFFe. AFI Fest. Zagreb. Palm Springs. Beograd.

JOACHIM TRIER (režiser, scenarist)

je odraščal v družini filmskih ustvarjalcev in s super osmičko začel snemati že pri petih letih. Študiral je na European Film College na Danskem ter na Britanski državni filmski in televizijski akademiji (NFTS) v Londonu. Uveljavil se je s kratkimi filmi Pietà (1999), Still (2001) in Procter (2002). Celovečerni prvenec Repriza (2006) mu je prinesel številne nagrade na mednarodnih festivalih (najboljši režiser Karlovi Vari).

KRITIKE

»/…/ srhljivo učinkovit, počasi tleč film bo gledalce s potrpljenjem za Trierjevo potrpežljivo kopičenje podrobnosti poplačal na nepričakovane načine. /…/ Trier je nenasiten učenec in v Thelmi odmeva vse od Alfreda Hitchcocka do Jane Campion in celo Larsa von Trierja. A ko se Thelmina spolna represija začne izražati v psihokinetičnih pojavih, se zazdi, da je režiserjev vzornik v resnici Edgar Allen Poe.«

– Andrew Barker, Variety

»Opis zgodbe bi sicer ustrezal tudi tistemu drugemu filmu, imenovanemu po protagonistki – klasiki Briana De Palme Carrie –, a Thelmo bolj kot nadnaravna groza zanima vpliv, ki ga ima na osebnostni razvoj zadušljivo religiozno okolje, ter težave, ob katere trčiš, ko skušaš prevzeti nadzor nad svojo usodo. /…/ Trier je že v prejšnjih filmih pokazal izrazito zanimanje za poškodovane like, zaznamovane z izgubo, osamljenostjo in vzajemnim nerazumevanjem – teme, v katerih se tu počuti kar najbolj domače. /…/ Čeprav je Thelma glede žanrskih teženj veliko bolj dvoumna kot na primer sijajni film Tomasa Alfredsona Vampirska ljubezen, pa je njen preplet naturalistične skandinavske treznosti in psihološke teksture z mračnimi pravljičnimi elementi podobno edinstven.«

– David Rooney, The Hollywood Reporter

Video in fotografije

1fotografije